Mapa kategorii
Brak kategorii
Wystąpił błąd

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY I DOSTAWY PRODUKTÓW
SPÓŁKI ASSISI PET CARE SP. Z O.O. Z SIEDZIBĄ W POLANOWIE

 

§1

[Postanowienia wstępne]

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży i dostawy („OWSiD”) określają warunki oraz zasady współpracy pomiędzy spółką Assisi Pet Care sp. z o.o. z siedzibą w Polanowie (adres: ul. Bobolicka 18, 76-010 Polanów) wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Koszalinie, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000140490, posiadającą NIP 4990403778 oraz REGON 331367780, o kapitale zakładowym 4.326.420,00 PLN, jako dostawcą („Assisi Pet Care”), a kontrahentami Assisi Pet Care niebędącymi konsumentami w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jako odbiorcami, dalej zwanymi „Odbiorcami”, a każdy z osobna „Odbiorcą” – w zakresie sprzedaży i dostawy produktów przez Assisi Pet Care Odbiorcom. Assisi Pet Care i Odbiorca łącznie w treści OWSiD zwani będą również „Stronami”, a każde z nich osobno „Stroną”.

§2

[Definicje]

Poza pojęciami określonymi w treści innych postanowień, na potrzeby OWSiD przyjmuje się następujące definicje:

  1. Cennik – cennik Produktów z oferty Assisi Pet Care, zawarty na platformie B2B
  2. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j. ze zm.),
  3. Produkty – produkty oferowane przez Assisi Pet Care do sprzedaży.
  4. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Assisi Pet Care a Odbiorcą, w trybie określonym w
    4 OWSiD, przedmiotem, której jest sprzedaż i dostawa Produktów za wynagrodzeniem przez Assisi Pet Care na rzecz Odbiorcy.

 

§3

[Postanowienia ogólne]

  1. Postanowienia OWSiD znajdują zastosowanie do wszelkich Umów, chyba że postanowienia Umowy wyraźnie to wyłączają.
  2. Odbiorca, zawierając Umowę, jest zobowiązany do przestrzegania postanowień OWSiD. OWSiD wyłączają w pełnym zakresie zastosowanie wszelkich regulaminów, ogólnych warunków, czy innego rodzaju wzorców umownych stosowanych standardowo przez Odbiorcę.

§4

[Zawarcie Umowy]

  1. Do zawarcia Umowy dochodzi poprzez złożenie zamówienia („Zamówienie”) przez Odbiorcę oraz jego zaakceptowanie w trybie określonym w niniejszym § 4 za pośrednictwem Platformy B2B. Zamówienie poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
  2. Zamówienia będą składane przez Odbiorcę na platformie B2B pod wskazanym adresem https://Assisi Pet Care.emp365.pl. Zamówienia będą zawierać co najmniej: (a) firmę, adres siedziby, numer NIP, numer REGON, a w przypadku podmiotów wpisanych do KRS – numer KRS, adres do korespondencji (jeżeli jest inny aniżeli adres siedziby); (b) dokładne określenie rodzaju i ilości zamawianych Produktów; (c) miejsce dostawy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej; (d) imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres e-mail; (e) informacje dodatkowe. W braku oznaczenia miejsca dostawy w Zamówieniu, za miejsce dostawy uznaje się siedzibę Odbiorcy wskazaną w Zamówieniu.
  3. Zamówienie zostanie zrealizowane przez Assisi Pet Care w ciągu siedemdziesięciu dwóch (72) godzin od przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Assisi Pet Care i dostarczone do Odbiorcy za pośrednictwem firmy kurierskiej lub spedycyjnej wybranej przez Assisi Pet Care, chyba że późniejszy termin realizacji został wskazany przez Odbiorcę - nie moze on przekraczać (5) dni roboczych od momentu złozenia Zamówienia. 
  4. Minimalna wartość Zamówienia wynosi 400,00 (słownie: czterysta złotych 00/100) netto, wartość ta uwzględnia wszystkie dodatkowe rabaty % udzielane na produkty. Zamówienia poniżej tej wartości nie będą realizowane.
  5. Assisi Pet Care ma prawo zrealizować Zamówienie w części, adekwatnie do dostępności Produktów w momencie złożenia Zamówienia. Assisi Pet Care ma prawo odwołać lub przesunąć termin realizacji Zamówienia z uzasadnionych powodów. Odwołanie lub częściowa realizacja Zamówienia nie uprawnia Odbiorcy do dochodzenia od Assisi Pet Care naprawienia szkody lub zadośćuczynienia z tego tytułu.
  6. Odbiorca zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadomienia, w formie stosownego oświadczenia złożonego za pośrednictwem e-mail lub pisemnie, o każdorazowej zmianie adresu siedziby, adresu do korespondencji lub imienia i nazwiska, numeru telefonu lub adresu e-mail osoby do kontaktu wskazanych w danym Zamówieniu. Brak zawiadomienia powoduje, że dane wskazane w Zamówieniu uważa się za aktualne, zaś doręczenia dokonane na wskazane adresy (w tym także adresy e-mail) uważane są za skuteczne.

 

§5

[Realizacja Umowy]

  1. Assisi Pet Care odpowiada za jakość dostarczanych Produktów zgodną z polskimi normami oraz przepisami prawa.
  2. Assisi Pet Care dostarczy Produkty w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych w ilości wynikającej z Zamówienia, z zastrzeżeniem § 4 ust. 5 OWSiD.
  3. Dostawy paletowe realizowane są na paletach jednorazowych, które nie wymagają zwrotu lub wymiany.
  4. Przy realizacji Umowy, Assisi Pet Care może posługiwać się podwykonawcami. Powierzenie realizacji Umowy lub jej części podwykonawcy nie wymaga uprzedniej zgody Odbiorcy.
  5. Odpowiedzialność Assisi Pet Care z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania danego Zamówienia jest ograniczona do jego wartości.
  6. Assisi Pet Care nie ponosi względem Odbiorcy odpowiedzialności za szkody pośrednie i następcze jak również z tytułu utraconych korzyści.
  7. Assisi Pet Care nie ponosi odpowiedzialności za niezastosowanie się przez Odbiorcę do przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz wszelkich instrukcji dotyczących Produktów.
  8. W przypadku wysunięcia przez osoby trzecie jakichkolwiek roszczeń względem Assisi Pet Care, wynikających z dalszego korzystania z Produktów przez Odbiorcę (w szczególności z ich dalszej odsprzedaży), Odbiorca zobowiązuje się niezwłocznie zwolnić Assisi Pet Care z wszelkiej odpowiedzialności z tego tytułu oraz naprawić Assisi Pet Care ewentualną szkodę wynikłą z wysunięcia takich roszczeń, w tym w szczególności zwrócić wszystkie poniesione przez Assisi Pet Care koszty (w tym również koszty sądowe oraz koszty reprezentacji prawnej).
  9. Odbiorca zobowiązany jest udzielić Assisi Pet Care niezbędnego wsparcia w przypadku, gdy Assisi Pet Care zdecyduje się wydać publiczne ostrzeżenie dotyczące Produktów, wycofać Produkty z obrotu lub podjąć wszelkie inne tego typu środki.
  10. Bez zgody Assisi Pet Care, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, Odbiorca nie wyda publicznego ostrzeżenia dotyczącego Produktów, nie wycofa Produktów z obrotu i nie podejmie jakichkolwiek innych tego typu środków, chyba że byłoby to niezgodne z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
  11. W przypadku powzięcia przez Odbiorcę informacji o jakimkolwiek naruszeniu przez osobę trzecią któregokolwiek z praw własności intelektualnej Assisi Pet Care odnoszących się do Produktu, Odbiorca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Assisi Pet Care.

 

§6

[Ceny i warunki płatności]

  1. Ceny i stawki wskazywane przez Assisi Pet Care na Platformie są podanymi w złotówkach cenami i stawkami netto, które każdorazowo podlegają podwyższeniu o zgodną z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa stawkę podatku VAT. Ceny obejmują standardowe koszty dostawy i opakowania, nie obejmują zaś innych niż VAT należności publicznoprawnych związanych z dostawą Produktów objętych Umową (w szczególności cła, jak również podatków płatnych u źródła).
  2. Progi rabatowe uwarunkowane są od wartości zakupów:

      400zł netto – 15%, 1000zł netto – 20%, 1500zł netto – 25%. W podsumowaniu wartości zamówienia znajduje się czerwona ramka „Wartość liczona do progów”, która pokazuje ile jeszcze należy zamówić produktów aby wejść na dany próg rabatowy. Wartość do progów liczona jest w cenach 100 z wyjątkiem produktów objętych promocją, w ich przypadku wartość liczona jest po uwzględnieniu rabatów.

    1. Z tytułu Umowy Odbiorca zapłaci Assisi Pet Care wynagrodzenie obliczone na podstawie Cennika.
    2. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, będzie płatne na podstawie prawidłowo wystawionej przez Assisi Pet Care faktury VAT. Zapłata wynagrodzenia Assisi Pet Care nastąpi na rachunek bankowy Assisi Pet Care wskazany na fakturze w terminie oznaczonym na fakturze, przy czym za termin dokonania zapłaty wynagrodzenia przyjmuje się dzień uznania rachunku bankowego Assisi Pet Care.
    3. Odbiorca ma dostęp do faktur VAT na Platformie B2B.
    4. W przypadku, kiedy Odbiorca zalega z płatnościami, Dostawca wstrzymuje realizację zamówień do czasu uregulowania płatności. Jeżeli Odbiorca nie opłaci zaległych faktur w ciągu pięciu (5) dni roboczych zamówienie zostanie anulowane. W przypadku dokonania płatności przez Odbiorcę z opóźnieniem, ale przed jego anulowaniem, zamówienie zostanie zrealizowane przez Assisi Pet Care w ciągu siedemdziesięciu dwóch (72) godzin od momentu zaksięgowania zaległych płatności. Realizacja zamówienia przez Assisi Pet Care nie wyklucza dochodzenia przez Assisi Pet Care roszczeń wynikających z opóźnienia (takich jak zapłata odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych lub zryczałtowanych kosztów odzyskiwania należności zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 2013 o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych).

    5. Assisi Pet Care Sp. z o.o. oświadcza, że posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

     

    §7

    [Reklamacje]

    1. Wydanie Produktów Odbiorcy następuje z momentem wydania ich przez Assisi Pet Care przewoźnikowi. Assisi Pet Care nie odpowiada za opóźnienia w realizacji dostaw przez przewoźnika. Odbiorca jest zobowiązany do współpracy przy dostawie oraz do przyjęcia dostawy. Odbiorca ponosi odpowiedzialność względem Assisi Pet Care i osób trzecich za wszelkie opóźnienia i szkody wynikające z naruszenia zobowiązania określonego w zdaniu poprzedzającym, w szczególności zaś zobowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów transportu, składowania oraz ewentualnej utylizacji Produktów.
    2. Wszelkie reklamacje dotyczące Umowy są składane i rozpatrywane wyłącznie na zasadach przewidzianych w OWSiD. W tym zakresie nie znajdują zastosowania w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne i prawne.
    3. W przypadku stwierdzenia wady Produktów, za którą odpowiedzialność może ponosić Assisi Pet Care, Odbiorca zgłosi ją Assisi Pet Care pisemnie lub e-mailem załączając podpisany przez klienta formularz reklamacyjny. Za równoznaczne zgłoszenie wady Produktów uważa się przekazanie reklamacji do Przedstawiciela Handlowego, pod warunkiem, że PH niezwłocznie wprowadzi reklamację do aplikacji EMP, załączając przedmiotową dokumentację fotograficzną, a następnie przekaże do rozpatrzenia. Zgłoszenie powyższe zostanie dostarczone Assisi Pet Care w terminie trzech (3) dni od dnia wykrycia wady, jednak nie później niż w terminie siedmiu (7) dni od dnia dostawy.
    4. Przez wadę rozumie się w szczególności wszelkie niezgodności ilościowe lub jakościowe Produktów z przepisami prawa, obowiązującymi normami, postanowieniami, wymogami określonymi w Umowie lub Zamówieniu.
    5. Nie poczytuje się za wadę, w rozumieniu ust. 3 powyżej, niezgodności ilościowej dostarczonych Produktów nieprzekraczającej +/- 5%, w szczególności zaś Odbiorca nie może z tego tytułu odmówić przyjęcia dostawy. W takim przypadku wynagrodzenie z tytułu danej Umowy ulega proporcjonalnemu zwiększeniu/zmniejszeniu.
    6. Mimo zgłoszenia wady dostarczonych Produktów, Odbiorca nie jest uprawniony do wstrzymania się z płatnością za dostawę. Nadto, Strony ustalają że w przypadku niezgłoszenia wad przez Odbiorcę zgodnie z ust. 3 powyżej, Odbiorca traci prawo do dochodzenia względem Assisi Pet Care wszelkich roszczeń z tytułu stwierdzonych wad lub niewykonania bądź nienależytego wykonania zobowiązania.
    7. W terminie trzydziestu (30) dni od dnia zgłoszenia wady przez Odbiorcę, zgodnie z ust. 3 powyżej, Assisi Pet Care informuje Odbiorcę o swojej decyzji w przedmiocie uznania reklamacji. Brak przekazania jakiegokolwiek oświadczenia w określonym terminie poczytuje się za uznanie reklamacji. W celu zbadania zgłoszonej reklamacji, Assisi Pet Care może skorzystać z usług niezależnego rzeczoznawcy. W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana za bezpodstawną w całości lub w części, koszty ekspertyzy rzeczoznawcy poniesie w całości lub w odpowiedniej części Odbiorca.
    8. W przypadku uznania reklamacji, Assisi Pet Care może dokonać wymiany wadliwego Produktu na inny, wolny od wad lub obniżyć cenę proporcjonalnie do ilości Produktów, w których stwierdzono wady – wedle wyboru Assisi Pet Care. Assisi Pet Care zobowiązany jest usunąć wadę w wybrany przez siebie sposób w terminie czternastu (14) dni liczonych od dnia uznania zgłoszonej wady. Powyższe wyłącza uprawnienie Odbiorcy do odstąpienia od Umowy
      z powodu wystąpienia wad, chyba, że takie uprawnienie wynikałoby z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
    9. W przypadku błędnie zamówionego towaru, Odbiorca ma prawo dokonać zwrotu na własny koszt. Odbiorca jest zobowiązany poinformować Assisi Pet Care poprzez e-mail lub bezpośrednio u przedstawiciela handlowego, w terminie siedmiu (7) dni od dnia dostawy o błędnie zamówionym towarze, wskazując nazwę towaru, ilość i numer dokumentu. W odpowiedzi e-mail Odbiorca otrzyma informację na jaki adres ma dokonać zwrotu.

    §8

    [Siła wyższa]

    1. W przypadku wystąpienia siły wyższej Assisi Pet Care nie ponosi odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego pośrednio lub bezpośrednio z działania siły wyższej.
    2. Za siłę wyższą uznaje się wszelkie okoliczności i zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i zapobiegnięcia, w szczególności, lecz nie wyłącznie: pożar, strajk, huragan, trzęsienie ziemi, powódź, wojnę, pandemię, epidemię, akty władzy publicznej oraz atak terrorystyczny.
    3. Assisi Pet Care zobowiązany jest do poinformowania Odbiorcy o wystąpieniu siły wyższej.

     

    §9

    [Poufność]

    Strony zobowiązane są do zachowania w poufności, to jest nieujawniania żadnym osobom trzecim ani niewykorzystywania w interesie takich osób ani własnym, w celach innych niż prawidłowe wykonanie Umowy lub dochodzenie roszczeń z niej wynikających, jakichkolwiek informacji uzyskanych od drugiej Strony w związku ze składaniem Zamówienia lub zawarciem i wykonaniem Umowy. Obowiązek poufności nie dotyczy informacji powszechnie znanych ani wymaganych na mocy prawomocnego orzeczenia sądu albo ostatecznej decyzji organy władzy publicznej.

      

    §10

    [Postanowienia końcowe]

    1. Spory powstałe między Stronami w związku z zawarciem lub wykonywaniem Umowy, których Strony nie rozstrzygną polubownie, będą rozstrzygane przez polski sąd powszechny (jurysdykcja wyłączna) właściwy dla siedziby Assisi Pet Care.
    2. Strony udostępniają sobie wzajemnie dane osobowe (dane służbowe) swoich pracowników/osób reprezentujących oraz osób uczestniczących w realizacji Umowy, w oparciu o zawarte umowy o pracę bądź umowy cywilnoprawne, których przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora, tj. zawarcia i wykonania Umowy oraz składania Zamówień, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i f rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. L 119/1, 4/05/2016 - „RODO”). Strony oświadczają, że przekazały osobom, o których mowa powyżej informacje określone w art. 14 RODO, w związku z czym na podstawie art. 14 ust. 5 lit. a RODO zwalniają się wzajemnie z obowiązków informacyjnych względem tych osób.
    3. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa „Obniżenia podstawy opodatkowania, w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze z wykazanym podatkiem, dokonuje się za okres rozliczeniowy, w którym podatnik wystawił fakturę korygującą, pod warunkiem, że z posiadanej przez tego podatnika dokumentacji wynika, że uzgodnił on z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunki obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określone w fakturze korygującej oraz warunki te zostały spełnione, a faktura ta jest zgodna z posiadaną dokumentacją. W przypadku gdy w okresie rozliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca, podatnik nie posiada dokumentacji, o której mowa w zdaniu pierwszym, obniżenia podstawy opodatkowania dokonuje za okres rozliczeniowy, w którym dokumentację tę uzyskał.”Ustawa z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług, aktualizacja 1.01.2021.
    4. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień OWSiD zostało uznane za nieważne, Umowa w pozostałej części pozostaje ważna.
    5. W sprawach nieuregulowanych w OWSiD, mają odpowiednie zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego.
    6. W odniesieniu do danej Umowy stosuje się OWSiD i Cennik o treści obowiązującej w dniu złożenia Zamówienia. Zmiany treści OWSiD lub Cennika przez Assisi Pet Care odnoszą skutek wyłącznie na przyszłość tj. nie znajdują one zastosowania do Umów zawartych wskutek Zamówień złożonych przed dniem wejścia w życie danej zmiany.
    7. OWSiD wchodzą w życie z dniem 1.06.2021.